1 Temmuz 2009 Çarşamba

Teyze... Teyze...

Keyifli bir Pazartesi sabahıydı... Sabah balkonda kahvaltımızı yaptık; serçelere, martılara seslendik. Geçen vapurlara, faytonlara... Bir kova suyla oynaştık yine balkonda... Saat 11 gibi dondurma krizimiz tutunca, attık kendimizi dışarı. Her zamankinden; bir top kaymaklı... Öğlene kadar sahilde takıldık ve Osman'la buluşup, evin yolunu tuttuk. Ne olduysa o arada oldu. Yokuşu yarılamış, Revir'le lojman kapısının ortasında bir yerlere gelmişken, yokuştan kontrol edilemeyecek bir hızla inen bisikletli, yaşlı teyzeye çarpıverdi. Osman ve çevredekiler revirin bahçesine doğru "doktor çağırın" diye bağırırken, bir anda kalabalıklaştı yerde yatan teyzenin başı. Kocası da başındaydı şaşkın... Birkaç dakika içinde önce doktor, sonra ambulans geldi. Teyzeyi sedyeye bağlayıp, götürdüler. Çarpan genci de karakola...

Tüm bu olanları karşı kaldırımdan izledik Zeyno'yla. Şaşkınlığı azalsın diye kısaca özetledim O'na olanları: "Abi çok hızlı gidiyordu. Duramayınca teyzeye çarptı. Doktor abiler geldi, teyzeyi hastaneye götürdü. Uff olup olmadığına bakacaklar. Sonra da teyze evine gidecek". Anlattıklarımı dikkatle dinledi ve her kelimesini anladı. Ve o kadar üzüldü ki, öğlen uykusuna dalarken, uyandıktan sonra ve tüm gün boyunca "teyze, teyze... abi, abi... hızlı hızlı..." diyerek bana olayı tekrar tekrar anlattırdı. Her seferinde teyzenin iyi olduğunu söyledim. 3 gün geçti, hala aklında ve üzgün...

Hayat böyle bir şey işte Zeyno, bir anlık. İşte o yüzden en çok "anı yaşayabilmeyi becermeni" öğretmek istiyorum sana. Bakalım ben bunu becerebilecek miyim?

3 yorum:

Songül dedi ki...

Umarım öğretebilirsin, öğretebiliriz Nurdan, her anın tadını çıkarmayı, sevmenin ve sevilmenin değerinin farkında olan bireyler olmalarını sağlayabiliriz:) Hassas kuzuyu çok öpüyorum.

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

Biz her ne kadar çocuk gibi görsek de her şeyi çok iyi anlayıp etkileniyorlar.

Hassas melek. Öpüyorum. Sevgiler.

Sudamlam dedi ki...

yaaa çok duygusal demek ki zeyno. ve bu yaşında umursuyor etrafında olup biteni. teyze iyidir umarım...